БОТАНІКА
Тема "ПАГІН"
І. Назвіть складові пагона
1._____________________________________
2. _____________________________________
3._____________________________________
4._____________________________________
5. ____________________________________
6. ____________________________________
7.____________________________________
ІІ. Визначте функції (значення для рослини)
- Кора _________________________________
- Камбій _______________________________
- Деревина _____________________________
- Серцевина ___________________________
Тема "ГЕНЕРАТИВНІ ОРГАНИ РОСЛИНИ"
1. Генеративний орган – це:
а) квітка, стебло;
б) квітка, листок;
в) квітка.
2. Чашолистики разом із пелюстками утворюють:
а) оцвітину;
б) віночок;
в) квітку.
3. Головні частини квітки – це:
а) тичинки й маточки;
б) пелюстки та чашолистики;
в) тичинки та пелюстки.
4.Подвійну оцвітину мають:
а) жасмин, вишня;
б) шипшина, жасмин, вишня.
5.Маточка складається з:
а) приймочки, стовпчика, зав’язі;
б) приймочки, зав’язі;
в) приймочки та стовпчика.
6.Усі частини квітки розташовані на:
а) квітконіжці;
б) квітколожі;
в) стеблі.
7.Квітка має тичинки і маточки у:
а) яблуні, кукурудзи, дуба;
б) яблуні, огірків, вишні;
в) яблуні, шипшини, вишні.
8.Одностатеві квітки – це ті, що мають:
а) маточки;
б) тичинки;
в) маточки або тичинки.
9.Однодомними рослинами є:
а) дуб, береза, огірок;
б) тополя, огірок;
в) тополя, дуб, береза.
10.Залежно від будови квітки поділяються на:
а) одностатеві;
б) двостатеві;
в) одностатеві та двостатеві.
11.Суцвіття мають такі рослини:
а) ромашка, конюшина, морква;
б) горобина, шипшина;
в) бузина, тюльпан.
12.Суцвіття початок мають такі рослини:
а) кукурудза, рогіз;
б) кукурудза;
в) рогіз.
13.Вишня, примула, цибуля мають таке суцвіття:
а) простий зонтик;
б) складний зонтик;
в) щиток.
14.Суцвіття китицю мають:
а) смородина, конвалія;
б) черемха, конвалія;
в) капуста, конвалія, черемха, смородина.
15.Пижмо, деревій мають суцвіття:
а) щиток;
б) складний зонтик;
в) складний щиток.
16.Утворення суцвіть – це пристосування:
а) до запилення;
б) для краси;
в) до приваблювання комах.
17.Суцвіття складний колос мають такі рослини:
а) пшениця, бузок, жито;
б) пшениця, жито;
в) бузок, осот, пшениця.
18.Розрізняють такі способи запилення:
а) самозапилення;
б) перехресне запилення;
в) самозапилення та перехресне запилення .
19.До комахозапильних рослин належать:
а) петунія, матіола, яблуня;
б) яблуня, береза, вільха;
в) петунія, тимофіївка, вишня.
20.Для підвищення урожайності соняшника люди використовують запилення:
а) штучне;
б) перехресне;
в) самозапилення.
21.Характерні ознаки для вітрозапильних рослин:
а) відсутність нектарників, великі пиляки, маточки з великими приймочками;
б) відсутність нектарників;
в) маточки з великими приймочками.
22.Вітрозапильні рослини – це:
а) вільха, соняшник, ліщина;
б) вільха, ковила, береза, ліщина;
в) береза, ліщина, тюльпан.
Біологічний диктант "ЖИВЛЕННЯ РОСЛИН"
Прізвище:
1. Процес поглинання і засвоєння рослинами поживних речовин – це ……………………… . У рослин розрізняють ……………………… та ……………..……… живлення. Верхній родючий шар землі називається ………………….. . Рослини за допомогою …………… поглинають мінеральні та органічні речовини у розчиненому стані. Для забезпечення рослин необхідними речовинами у грунт вносять …….……….. . Рух поживних речовин від кореня до листків називається ……………………… , а від листків до кореня ………………….. . Листки мають ………….………….., через які випаровується вода.
Контрольна робота "ГРИБИ, БАКТЕРІЇ"
І рівень (кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала)
Оберіть один з варіантів.
1. За способом живлення гриби належать до:
а) автотрофів;
б) гетеротрофів;
2. Царство Дроб‘янки поділяють на підцарства:
а) Слизовики і Бактеріі;
б) Бактерії і Ціанобактерії.
3. Ціанобактерії належать до прокаріотів, тому що:
а) вони фотосинтезують;
б) у них немає ядра.
ІІ рівень (кожна правильна відповідь оцінюється в 1,5 бала)
Оберіть правильну відповідь (варіантів може бути кілька).
4. Грибам властиві:
а) фотосинтез;
б) целюлозна оболонка;
в) виділення сечовини;
г) гетеротрофне живлення.
5. Бактерії беруть участь у природних процесах:
а) перегнивання органічних решток;
б) фіксації атмосферного азоту;
в) фотосинтезу.
6. Лишайники можуть оселятися на будь-якій поверхні (субстраті), тому що:
а) вони невеликих розмірів;
б) живляться тільки з повітря;
в) вони називаються піонерами.
ІІІ рівень (за кожну правильну відповідь – 2 бали)
7. Дайте визначення термінів:
а) автотрофи
б) гетеротрофи;
в) прокаріоти.
8. Оберіть неправильне твердження:
а) виготовлення твердих сирів проходить за участі грибів і бактерій;
б) біотехнологічні процеси проходять без участі живих організмів;
в) за участі бактерії кишкової палички одержують інсулін;
г) для випікання хліба використовують дріжджі.
9. Відомо, що бактерії розповсюджені у всіх середовищах життя. Існування біосфери планети Земля без них неможливою. Які особливості життєдіяльності дають змогу бактеріям бути такими розповсюдженими?
Самостійна робота "ЗАПЛІДНЕННЯ РОСЛИН"
І РІВЕНЬ 0,5 балів
1. Генеративний орган – це:
а) квітка, стебло;
б) квітка, листок;
в) квітка.
2. Головні частини квітки – це:
а) тичинки й маточки;
б) пелюстки та чашолистики;
в) тичинки та пелюстки.
3.Маточка складається з:
а) приймочки, стовпчика, зав’язі;
б) приймочки, зав’язі;
в) приймочки та стовпчика.
4.Усі частини квітки розташовані на:
а) квітконіжці;
б) квітколожі;
в) стеблі.
5.Залежно від будови квітки поділяються на:
а) одностатеві;
б) двостатеві;
в) одностатеві та двостатеві.
6 .Суцвіття мають такі рослини:
а) ромашка, конюшина, морква;
б) горобина, шипшина;
в) бузина, тюльпан.
7.Вишня, примула, цибуля мають таке суцвіття:
а) простий зонтик;
б) складний зонтик;
в) щиток.
8.Утворення суцвіть – це пристосування:
а) до запилення;
б) для краси;
в) до приваблювання комах.
9.Для підвищення урожайності соняшника люди використовують запилення:
а) штучне;
б) перехресне;
в) самозапилення.
10.Вітрозапильні рослини – це:
а) вільха, соняшник, ліщина;
б) вільха, ковила, береза, ліщина;
в) береза, ліщина, тюльпан.
ІІ РІВЕНЬ 1,5 бал за питання
- Ендосперм – це
А |
перший листок зародка |
|
Б |
зародковий корінець |
|
В |
тканина, що містить запас поживних речовин |
|
Г |
тканина, що містить запас органічних речовин |
|
Д |
тканина, що містить запас мінеральних речовин |
|
2. Внаслідок злиття одного із сперміїв із центральною клітиною зародкового мішка утворюється
А |
плід |
|
Б |
насінина |
|
В |
едосперм |
|
Г |
сім'ядолі |
|
Д |
шкірочка |
|
ІІІ РІВЕНЬ 2 бали за питання
- Що таке суцвіття? Які типи суцвіть ви знаєте?
- Що таке плід? Які типи соковитих плодів ви можете описати?
ЗООЛОГІЯ
Самостійна робота з теми «Одноклітинні організми»
Прізвище: І варіант
- Організми, у клітинах яких відсутнє ядро, називають:
а) прокаріоти; б)еукаріоти; в) сапрофіти.
2. Найдавніша група живих організмів – це:
а) гриби; б) водорості; в) бактерії.
3. Одноклітинною водорістю є:
а) хламідомада; б) амеба; в) малярійний плазмодій.
4. Організм, який одночасно поєднує в собі риси одноклітинних і багатоклітинних організмів є:
а) водорість; б) губка в) бактерія
5. У губки клітини, які спрямовують до своєї поверхні їжу:
а) амебоподібні клітини; б) покривні клітини; в) джгутикові клітини.
6. Морська зелена водорість, тіло якої утворене двома шарами схожих за будовою та функціями клітин – це:
а) ульва; б) хара; в) хламідомонада.
7. Головною ознакою еукаріот є наявність ядра (Так / Ні).
8. Встановіть відповідність:
А. Водорість 1. Малярійний плазмодій.
Б. Твариноподібнний 2. Хара.
одноклітинний організм
В. Бактерія 3. Інфузорія туфелька
Г. Гриби 4. Дріжджі
9. Які функції виконує органоїд світлочутливе вічко у евглени зеленої? (2 бали)
10. Які хвороботворні бактерії ви знаєте? Опишіть їх вплив на людський організм.
(2 бали)
Самостійна робота з теми «Одноклітинні організми»
Прізвище: ІІ варіант
- Організми, у клітинах яких є ядро, називають:
а) прокаріоти; б)еукаріоти; в) сапрофіти.
2. Корисна бактерія – це:
а) біфідобактерія; б) дифтерійна паличка; в) гелікобактер.
3. Одноклітинною водорістю є:
а) інфузорія; б) амеба; в) евглена зелена.
4. Організм, який складається з однієї клітини і не має ядра:
а) водорість; б) губка в) бактерія
5. У губки сплощені клітини, які обмежують тіло зовні:
а) амебоподібні клітини; б) покривні клітини; в) джгутикові клітини.
6. Прісноводна зелена водорість, тіло якої складається з довгого ниткоподібного «стебельця» – це:
а) ульва; б) хара; в) хламідомонада.
7. Багатоклітинні водорості походять від одноклітинних. (Так / Ні)
8. Встановіть відповідність:
А. Водорість 1. Дизентирійна амеба.
Б. Твариноподібнний 2. Хламідомонада.
одноклітинний організм
В. Бактерія 3. Вольвокс.
Г. Колоніальний організм 4. Амеба пртей.
9. Які функції виконує органоїд хлоропласт у хламідомонади? (2 бали)
10. Які корисні бактерії ви знаєте? Опишіть їх вплив на людський організм.
( 2 бали)
"ПОВЕДІНКА ТВАРИН"
Прізвище:
Так\Ні
1 |
Вроджена поведінка є видоспецифічною. |
|
2 |
Першою стадією поведінкового акту є пошукова поведінка. |
|
3 |
Найпростішим і найдавнішим методом вивчення поведінки тварин є експеримент. |
|
4 |
Наука про поведінку тварин називається етологія. |
|
5 |
Метод мічення не використовують для вивчення міграції птахів. |
|
6 |
Набута поведінка є індивідуально специфічною. |
|
7 |
Тварини зовсім не спілкуються між собою. |
|
8 |
Виведення потомства належить до соціальної форми поведінки тварин. |
|
9 |
Агресивна поведінка є індивідуальною поведінкою. |
|
10 |
Шлюбні танці належать до репродуктивної поведінки. |
|
11 |
Повний шлунок є завершальним стимулом. |
|
12 |
Для набутої характерне накопичення життєвого досвіду тварини. |
|