Неділя, 05.05.2024, 21:16
Вітаю Вас, Гість

БОТАНІКА

Тема "ПАГІН"

І. Назвіть складові пагона

1._____________________________________

2. _____________________________________

3._____________________________________

4._____________________________________

5. ____________________________________

6. ____________________________________

7.____________________________________

 

ІІ. Визначте функції  (значення для рослини)

  1. Кора _________________________________
  2. Камбій _______________________________
  3. Деревина _____________________________
  4. Серцевина ___________________________

 

    Тема "ГЕНЕРАТИВНІ ОРГАНИ РОСЛИНИ"

1. Генеративний орган – це:

              а) квітка, стебло;

              б) квітка, листок;

              в) квітка.

2. Чашолистики разом із пелюстками утворюють:

              а) оцвітину;

              б) віночок;

              в) квітку.

3. Головні частини квітки – це:

              а) тичинки й маточки;

              б) пелюстки та чашолистики;

              в) тичинки та пелюстки.

4.Подвійну оцвітину мають:

              а) жасмин, вишня;

              б) шипшина, жасмин, вишня.

5.Маточка складається з:

              а) приймочки, стовпчика, зав’язі;

              б) приймочки, зав’язі;

              в) приймочки та стовпчика.

6.Усі частини квітки розташовані на:

              а) квітконіжці;

              б) квітколожі;

              в) стеблі.

7.Квітка має тичинки і маточки у:

              а) яблуні, кукурудзи, дуба;

              б) яблуні, огірків, вишні;

              в) яблуні, шипшини, вишні.

8.Одностатеві квітки – це ті, що мають:

              а) маточки;

              б) тичинки;

              в) маточки або тичинки.

9.Однодомними рослинами є:

              а) дуб, береза, огірок;

              б) тополя, огірок;

              в) тополя, дуб, береза.

10.Залежно від будови квітки поділяються на:

              а) одностатеві;

              б) двостатеві;

              в) одностатеві та двостатеві.

11.Суцвіття мають такі рослини:

              а) ромашка, конюшина, морква;

              б) горобина, шипшина;

              в) бузина, тюльпан.

12.Суцвіття початок мають такі рослини:

              а) кукурудза, рогіз;

              б) кукурудза;

              в) рогіз.

13.Вишня, примула, цибуля мають таке суцвіття:

              а) простий зонтик;

              б) складний зонтик;

              в) щиток.

14.Суцвіття китицю мають:

              а) смородина, конвалія;

              б) черемха, конвалія;

              в) капуста, конвалія, черемха, смородина.

15.Пижмо, деревій мають суцвіття:

              а) щиток;

              б) складний зонтик;

              в) складний щиток.

16.Утворення суцвіть – це пристосування:

              а) до запилення;

              б) для краси;

              в) до приваблювання комах.

17.Суцвіття складний колос мають такі рослини:

              а) пшениця, бузок, жито;

              б) пшениця, жито;

              в) бузок, осот, пшениця.

18.Розрізняють такі способи запилення:

              а) самозапилення;

              б) перехресне запилення;

              в)  самозапилення та перехресне запилення .

19.До комахозапильних рослин належать:

              а) петунія, матіола, яблуня;

              б) яблуня, береза, вільха;

              в) петунія, тимофіївка, вишня.

20.Для підвищення урожайності соняшника люди використовують запилення:

              а) штучне;

              б) перехресне;

              в) самозапилення.

21.Характерні ознаки для вітрозапильних рослин:

        а) відсутність нектарників, великі пиляки, маточки з великими приймочками;

              б) відсутність нектарників;

              в) маточки з великими приймочками.

22.Вітрозапильні рослини – це:

              а) вільха, соняшник, ліщина;

              б) вільха, ковила, береза, ліщина;

              в) береза, ліщина, тюльпан.

 

Біологічний диктант "ЖИВЛЕННЯ РОСЛИН"

 

Прізвище:

1. Процес поглинання і засвоєння рослинами поживних речовин – це ……………………… . У рослин розрізняють ……………………… та ……………..……… живлення. Верхній родючий шар землі називається ………………….. . Рослини за допомогою …………… поглинають мінеральні та органічні речовини у розчиненому стані. Для забезпечення рослин необхідними речовинами у грунт вносять …….……….. . Рух поживних речовин від кореня до листків називається ……………………… , а від листків до кореня ………………….. .  Листки мають ………….………….., через які випаровується вода.

 

Контрольна робота "ГРИБИ, БАКТЕРІЇ"

І рівень (кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала)

Оберіть один з варіантів.

1. За способом живлення гриби належать до:
а) автотрофів;
б) гетеротрофів;

2. Царство Дроб‘янки поділяють на підцарства:
а) Слизовики і Бактеріі;
б) Бактерії і Ціанобактерії.

3. Ціанобактерії належать до прокаріотів, тому що:
а) вони фотосинтезують;
б) у них немає ядра.

ІІ рівень (кожна правильна відповідь оцінюється в 1,5 бала)

Оберіть правильну відповідь (варіантів може бути кілька).

4. Грибам властиві:
а) фотосинтез;
б) целюлозна оболонка;
в) виділення сечовини;
г) гетеротрофне живлення.

5. Бактерії беруть участь у природних процесах:
а) перегнивання органічних решток;
б) фіксації атмосферного азоту;
в) фотосинтезу.

6. Лишайники можуть оселятися на будь-якій поверхні (субстраті), тому що:
а) вони невеликих розмірів;
б) живляться тільки з повітря;
в) вони називаються піонерами.

ІІІ рівень (за кожну правильну відповідь – 2 бали)

7. Дайте визначення термінів:
а) автотрофи
б) гетеротрофи;
в) прокаріоти.

8. Оберіть неправильне твердження:
а) виготовлення твердих сирів проходить за участі грибів і бактерій;
б) біотехнологічні процеси проходять без участі живих організмів;
в) за участі бактерії кишкової палички одержують інсулін;
г) для випікання хліба використовують дріжджі.

9. Відомо, що бактерії розповсюджені у всіх середовищах життя. Існування біосфери планети Земля без них неможливою. Які особливості життєдіяльності дають змогу бактеріям бути такими розповсюдженими?

Самостійна робота "ЗАПЛІДНЕННЯ РОСЛИН"

І РІВЕНЬ    0,5 балів

1. Генеративний орган – це:

              а) квітка, стебло;

              б) квітка, листок;

              в) квітка.

2. Головні частини квітки – це:

              а) тичинки й маточки;

              б) пелюстки та чашолистики;

              в) тичинки та пелюстки.

3.Маточка складається з:

              а) приймочки, стовпчика, зав’язі;

              б) приймочки, зав’язі;

              в) приймочки та стовпчика.

4.Усі частини квітки розташовані на:

              а) квітконіжці;

              б) квітколожі;

              в) стеблі.

5.Залежно від будови квітки поділяються на:

              а) одностатеві;

              б) двостатеві;

              в) одностатеві та двостатеві.

6 .Суцвіття мають такі рослини:

              а) ромашка, конюшина, морква;

              б) горобина, шипшина;

              в) бузина, тюльпан.

7.Вишня, примула, цибуля мають таке суцвіття:

              а) простий зонтик;

              б) складний зонтик;

              в) щиток.

8.Утворення суцвіть – це пристосування:

              а) до запилення;

              б) для краси;

              в) до приваблювання комах.

9.Для підвищення урожайності соняшника люди використовують запилення:

              а) штучне;

              б) перехресне;

              в) самозапилення.

10.Вітрозапильні рослини – це:

              а) вільха, соняшник, ліщина;

              б) вільха, ковила, береза, ліщина;

              в) береза, ліщина, тюльпан.

ІІ РІВЕНЬ  1,5 бал за питання

 

  1. Ендосперм – це

А

перший листок зародка

 

Б

зародковий корінець

 

В

тканина, що містить запас поживних речовин

 

Г

тканина, що містить запас органічних  речовин

 

Д

тканина, що містить запас мінеральних речовин

 

 

2. Внаслідок злиття одного із сперміїв із центральною клітиною зародкового мішка  утворюється

 

А

плід

 

Б

насінина

 

В

едосперм

 

Г

сім'ядолі

 

Д

шкірочка

 

 

 

ІІІ РІВЕНЬ         2 бали за питання

  1. Що таке суцвіття? Які типи суцвіть ви знаєте?

 

  1. Що таке плід? Які типи соковитих плодів ви можете описати?

 

                                                   ЗООЛОГІЯ

Самостійна робота з теми «Одноклітинні організми»

Прізвище:                                                        І варіант

  1. Організми, у клітинах яких відсутнє ядро, називають:

а) прокаріоти;     б)еукаріоти;      в) сапрофіти.

      2.   Найдавніша група живих організмів – це:

            а) гриби;      б) водорості;    в) бактерії.

       3.   Одноклітинною водорістю є:

             а) хламідомада;   б) амеба;   в) малярійний плазмодій.

       4.   Організм, який одночасно поєднує в собі риси одноклітинних і багатоклітинних організмів є:

              а) водорість;   б) губка    в) бактерія

       5.    У губки клітини, які спрямовують до своєї поверхні їжу:

               а) амебоподібні клітини;   б) покривні клітини;   в) джгутикові клітини.

       6.     Морська зелена водорість, тіло якої утворене двома шарами схожих за будовою та функціями клітин – це:

               а) ульва;      б) хара;       в) хламідомонада.

       7.     Головною ознакою еукаріот є наявність ядра (Так / Ні).

       8.     Встановіть відповідність:

               А. Водорість                                                  1. Малярійний плазмодій.

               Б.  Твариноподібнний                                   2. Хара.

                    одноклітинний організм

                В. Бактерія                                                     3. Інфузорія туфелька

                Г.  Гриби                                                        4.  Дріжджі       

      9.  Які функції виконує органоїд світлочутливе вічко у евглени зеленої? (2 бали)

     

      10. Які хвороботворні бактерії ви знаєте? Опишіть їх вплив на людський організм.  

                                                                                                                                (2 бали)                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота з теми «Одноклітинні організми»

 

Прізвище:                                                                             ІІ варіант

  1. Організми, у клітинах яких є ядро, називають:

а) прокаріоти;     б)еукаріоти;      в) сапрофіти.

      2.   Корисна бактерія – це:

            а) біфідобактерія;      б) дифтерійна паличка;    в) гелікобактер.

       3.   Одноклітинною водорістю є:

             а) інфузорія;   б) амеба;   в) евглена зелена.

       4.   Організм, який складається з однієї клітини і не має ядра:

              а) водорість;   б) губка    в) бактерія

       5.    У губки сплощені клітини, які обмежують тіло зовні:

               а) амебоподібні клітини;   б) покривні клітини;   в) джгутикові клітини.

       6.     Прісноводна зелена водорість, тіло якої складається з довгого ниткоподібного «стебельця»  – це:

               а) ульва;      б) хара;       в) хламідомонада.

       7.     Багатоклітинні водорості походять від одноклітинних.  (Так / Ні)

       8.     Встановіть відповідність:

               А. Водорість                                                  1. Дизентирійна амеба.

               Б.  Твариноподібнний                                   2. Хламідомонада.

                    одноклітинний організм

                В. Бактерія                                                     3. Вольвокс.

                Г.  Колоніальний організм                           4.  Амеба пртей.

      

      9.  Які функції виконує органоїд хлоропласт у хламідомонади? (2 бали)

     

      10. Які корисні бактерії ви знаєте? Опишіть їх вплив на людський організм.                                           

 

                                                                                                                ( 2 бали)

 

                       "ПОВЕДІНКА ТВАРИН"

Прізвище:

Так\Ні

1

Вроджена поведінка є видоспецифічною.

 

2

Першою стадією поведінкового акту є пошукова поведінка.

 

3

Найпростішим і найдавнішим методом вивчення поведінки тварин є експеримент.

 

4

Наука про поведінку тварин називається етологія.

 

5

Метод мічення не використовують для вивчення міграції птахів.

 

6

Набута поведінка є індивідуально специфічною.

 

7

Тварини зовсім не спілкуються між собою.

 

8

Виведення потомства належить до соціальної форми поведінки тварин.

 

9

Агресивна поведінка є індивідуальною поведінкою.

 

10

Шлюбні танці належать до репродуктивної поведінки.

 

11

Повний шлунок є завершальним стимулом.

 

12

Для набутої характерне накопичення життєвого досвіду тварини.