БІОЛОГІЯ
6 клас
І семестр
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
№ |
Дата |
Тема та зміст уроку |
Примітки |
|
|
Вступ. (4 години) |
|
1 |
01.09 |
Біологія – наука про життя. |
|
2 |
05.09 |
Науки, що вивчають життя. Методи вивчення організмів. |
|
3 |
08.09 |
Основні властивості живого. |
|
4 |
12.09 |
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси. |
|
|
|
Тема 1. Клітина(10 годин) |
|
5 |
15.09 |
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
|
6 |
19.09 |
Лупа. Мікроскоп. Практична робота:1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
|
7 |
22.09 |
Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях. Практична робота 2: Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
|
8 |
26.09 |
Будова рослинної клітини. Лабораторне дослідження1: Будова клітини листка елодеї. |
|
9 |
29.09 |
Будова рослинної і тваринної клітини. Лабораторне дослідження 2:Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї. |
|
10 |
03.10 |
Надходження речовин у клітину. |
|
11 |
06.10 |
Утворення нових клітин. |
|
12 |
10.10 |
Ріст клітин. |
|
13 |
13.10 |
Основні положення клітинної теорії.
|
|
14 |
17.10 |
Узагальнення вивченого по темі «Клітина» |
|
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми. (8 годин)
|
|
15 |
20.10 |
Евглена зелена, амеба, інфузорія - одноклітинні тварини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). Лабораторне дослідження 3 Спостереження інфузорій. |
|
16 |
31.10 |
Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби). |
|
17 |
03.11 |
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
|
18 |
07.11 |
Дріжджі – одноклітинні гриби.
|
|
19 |
10.11 |
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій. Роль бактерій у природі та значення в житті людини. |
|
20 |
14.11 |
Вольвокс - колоніальний організм. |
|
21 |
17.11 |
Губка та ульва (зелений морський салат) - багатоклітинні організми. |
|
22 |
21.11 |
Міні-проект (за вибором)Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри. Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми» |
|
|
|
Тема 3. Рослини (20 годин) |
|
23 |
24.11 |
Рослина – живий організм. |
|
24 |
29.11 |
Фотосинтез як характерна особливість рослин. |
|
25 |
01.12 |
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. |
|
26 |
05.12 |
Дихання рослин. |
|
27 |
08.12 |
Рухи рослин. |
|
28 |
12.12 |
Будова рослини. Органи рослин. |
|
29 |
15.12 |
Клітини рослин. Тканини рослин. |
|
30 |
19.12 |
Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті). Лабораторне дослідження4 будова кореня; |
|
31 |
22.12 |
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.1» Контрольна робота №1 |
|
|
|
ІІ семестр |
|
31 |
17.01 |
Пагін. Його будова Лабораторні дослідження5,6 Будова пагона. Будова бруньки.
|
|
32 |
20.01 |
Стебло – осьова частина пагона. |
|
33 |
24.01 |
Листок – бічний орган пагона.
|
|
34 |
27.01 |
Внутрішня будова листка. |
|
35 |
31.01 |
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Лабораторне дослідження7 Будова цибулини, кореневища, бульби картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви) |
|
36 |
03.02 |
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин. |
|
37 |
07.02 |
Квітка - орган статевого розмноження. Лабораторне дослідження 8 Будова квітки |
|
38 |
10.02 |
Запилення і запліднення у квіткових рослин. |
|
39 |
14.02 |
Суцвіття. |
|
40 |
17.02 |
Насінина. Лабораторне дослідження 9 Будова насінини |
|
41 |
21.02 |
Плід, поширення плодів. Лабораторне дослідження10 Будова плода. |
|
42 |
24.02 |
Міні-проект (за вибором): Листопад. Квіти і комахи. Рослини мандрівники. Рослини хижаки. |
|
43 |
28.02 |
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2» Контрольна робота №2 |
|
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин (12 годин) |
|
44 |
03.03 |
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові). Лабораторне дослідження11 Будова зелених нитчастих водоростей. |
|
45 |
07.03 |
Мохи. Лабораторне дослідження12 Будова моху. |
|
46 |
10.03 |
Хвощі, плауни. |
|
47 |
14.03 |
Папороті. Лабораторне дослідження13 Будова папоротей. |
|
48 |
17.03 |
Міні-проект (за вибором) Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
|
49 |
21.03 |
Голонасінні. Лабораторне дослідження14 Будова голонасінних. |
|
50 |
24.03 |
Покритонасінні (Квіткові). |
|
51 |
04.04 |
Принципи біологічної систематики і різноманітність покритонасінних рослин. |
|
52 |
07.04 |
Практична робота: 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
|
53 |
11.04 |
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). Практична робота: 4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
|
54 |
14.04 |
Життєві форми рослин. Рослинні угруповання. |
|
55 |
18.04 |
Екскурсія Різноманітність рослин свого краю. |
|
56 |
21.04 |
Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин» |
|
|
|
Тема 5. Гриби.(9 годин) |
|
57 |
25.04 |
Особливості живлення грибів. |
|
58 |
28.04 |
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Лабораторне дослідження15 Будова шапинкових грибів. |
|
59 |
05.05 |
Макроскопічни гриби. Особливості живлення та роль у природі. |
|
60 |
12.05 |
Отруйні гриби. Їстивні та неїстівні гриби. Практична робота: 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
|
61 |
16.05 |
Мікоскопічні гриби. Дріжджі та цвілеві гриби. Лабораторне дослідження 16 Будова цвілевих грибів (за допомогою оптичного мікроскопа) |
|
62 |
19.05 |
Паразитичні цвілеві гриби. (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини). Міні-проект Гриби у біосфері та житті людини. |
|
63 |
23.05 |
Лишайники. |
|
64 |
26.05 |
Узагальнення Будова та життєдіяльність організмів Екскурсія Вивчення рослинних угруповань. |
|