Неділя, 05.05.2024, 22:28
Вітаю Вас, Гість

Класного керівника щодо профілактики негативних явищ в учнівському середовищі

 

Пріоритетні завдання:

  • профілактика негативних явищ в учнівському середовищі, правова та громадянська освіта учнів;
  • пропагування здорового способу життя серед дітей;

Нормативно-правова документація:

  • Комплексна програма профілактики правопорушень у Харківській області на 20112015 роки, затверджена рішенням Харківської обласної ради від 17.02.2011 № 82-VI
  • Концепція реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби із незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 20112015 роки, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.09.2010 № 1808-р
  • Закон України від 15.11.2001 № 2789ІІІ «Про попередження насильства в сімї»
  • План заходів з проведення Національної кампанії «Стоп насильству!» на період до 2015 року, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01.12.2010 № 2154р



Інформацію про виявлених учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги , складено у спеціальниз базах даних на них:

  • банк учнів, які знаходяться на обліку у КМСД, цю інформацію повідомляє безпосередньо КМСД індивідуально навчальний заклад по факту постановки на цей облік у Липецькому та Мереф’янському відділку міліції.
  • Банк учнів, які знаходяться на внутрішкільному контролі
  • учні, заносяться до банку даних дітей які опинились у складних життєвих обставинах.
  • Учнів пільгової категорії (соціальний паспорт, індивідуальна інформація про цих учнів)
  • Залучення учнів до організованих форм дозвілля: гурткової роботи, до виховних заходів (класних та шкільних).
  • Робота з сім’ями учнів:
  • обстеження житлово-побутових умов вдома з метою вивчення створення умов для навчання;
  • зустрічі з батьками, батьківські збори, батьківський лекторій на яких висвітлюється рівень навчання та виховання учнів;
  • Контроль за відвідуванням учнями навчальних занять
  • Організація спільної роботи закладу освіти та кримінальної міліції у справах дітей з питань попередження правопорушень та злочинності.
  • Організація спільної роботи школи з сільською радою з питань попередження правопорушень та злочинності.
  • Організація індивідуальної роботи з учнем (родина якого потрапила у складні життєві обставини) та з усіма причетними до профілактичної роботи установами (спеціалістами);
  • відображення проведених індивідуальних заходів, в обліково-профілактичній картці учня;
  • складання психолого-педагогічної характеристики
  •  Робота з учнями:
  • інтерактивні, тренінгові заняття («Знання прав не звільняє від обов’язків»),
  • бесіди, години спілкування на правову тематику («Правила поведінки», «Знай свої права»),
  • уроки з протидії насильству,
  • тренінгові заняття з протидії торгівлі людьми

Робота з батьками:

  • виступи на батьківських зборах щодо профілактики негативних явищ,
  • індивідуальні косультації.
  • консультації,
  • надання рекомендацій,
  • проведення тренінгових занять.

                                                                                                                                                                                                 ТРЕНІНГ

Тема. Наркотики. Не дай себе обдурити.

МЕТА.

 Освітня: ознайомити підлітків з проблемами, пов'язаними з вживанням наркотиків, переконати їх у небезпечності перших спроб наркотичних речовин.  

Розвиваюча: формувати навички, що запобігають вживанню наркотичних речовин.

Виховна: формувати свідоме дбайливе ставлення до власного здоров’я.


МЕТОДИ ПРОВЕДЕННЯ: «мозковий штурм», «мікрофон», «незакінчене речення», робота в парах, презентація «Шкідливі звички. Не дай себе обдурити».


                                     ПЛАН   ПРОВЕДЕННЯ
1.Організаційні настанови
       Цей етап призначений для створення доброзичливої атмосфери, заохочення спілкування. Він задає тон подальшій роботі тренінгу.

Вступ.
Вчитель оголошує мету та задачі тренінгу. Розповідає про власні очікування та побажання стосовно даного тренінгу.
Вчитель задає учням запитання:

·  як ви думаєте, з якою метою вас запросили на тренінг?

·  що ви б хотіли отримати в ході цього тренінгу?
Ознайомлення учнів з правилами роботи (вчитель коротко оголошує правила роботи та пояснює їхній зміст).

2.0цінка рівня інформованості

Актуалізація проблеми.
Вчитель просить групу відповісти на питання.

Перелік запитань:

  • чи існує проблема наркоманії в нашому суспільстві?
  • чи наражалися на цю проблему ви чи близькі вам люди?
  • що ви відчували, коли стикалися з цією проблемою?
  • наскільки це явище небезпечне для підлітків та молоді?
  • чи знаєте ви людей, які загинули від передозування?

Після цього вчитель розповідає про розвиток ситуації в останні роки.
Необхідно зробити висновок, що ця проблема є актуальною особисто для підлітка або людей, яких він знає.

3.Мозковий штурм "Чому люди вживають наркотики?"

Вчитель фіксує на дошці такі ідеї щодо причин вживання наркотиків:

·  цікаво;

·  щоб відчути нові враження;

·  на зло батькам;

·  це модно;

·  щоб зняти біль;

·  щоб почуватися "своїм " у компанії.

       Узагальнюючи, важливо зробити висновок: практично у кожному випадку людина сама приймає рішення, вживати наркотик, чи ні.

4.Інформаційний блок

          Перегляд презентації «Шкідливі звички. Не дай себе обманути».
                            Ігрова вправа «Спірні твердження».
    Вправа дає можливість кожному учаснику з'ясувати свої погляди на проблему наркоманії.
Матеріали: 4 великих аркуші паперу з надписами «повністю згоден», «згоден, але з певними обмовленнями», «абсолютно не згоден», «не знаю, не впевнений». Ці аркуші слід прикріпити до чотирьох стін кімнати. Учитель зачитує спірні твердження, пов'язані з проблемою наркоманії. Учасники повинні підійти до того аркушу, на якому відображено їхню думку стосовно цього твердження. Учасників просять пояснити, чому вони обрали саме ці твердження. Після пояснень різних поглядів учасникам надається можливість перейти до аркушів, які тепер більше відповідають їхній позиції.

Твердження

  • наркоманія - це злочин.
  • легкі наркотики нешкідливі.
  • Наркоманія - це хвороба.
  • припинити вживання наркотиків можна у будь-який момент.
  • багато підлітків починають вживати наркотики "за компанію".
  • наркоман може померти від СНІДу .
  • продаж наркотиків не переслідується законом.
  • треба, щоб наркомани могли безкоштовно отримувати чисті голки та шприци.

5. Етап надбання практичних навичок

       Обговорення. Вчитель нагадує учням, що людині необхідно навчитися приймати ефективні для себе рішення, щоб у ситуації вибору вона могла сказати "ні".
Вправа "Шприц".
Учасники сідають у колі. Завдання: придумати 10 варіантів пропозиції вжити наркотик і 10 варіантів відмови від прийняття наркотику. Відмова повинна бути тактичною, але твердою. Час, відведений на роботу пари, З хвилини.
Обговорення.

·  Чи легко було підбирати належні відмови?

·  Які з вимовлених варіантів були найбільш ефективними відмовами? чому?

·  Як почували себе учасники в ролі того, хто умовляє, і того, хто відмовляється?

6.Завершення роботи.
 На цьому етапі слід підвести підсумки проведеної роботи та з'ясувати, як учасники засвоїли інформацію. На даному етапі тренінгу доцільно використати метод «Незакінчене речення».
Вчитель дякує учням за увагу і прощається.